Friday, August 16, 2013

Konflik.

Setahun berlalu. tanpa pejam tanpa celik. inilah kehidupan.

Aku bukan sembunyi tapi aku akan muncul bila aku rasa betul betul bahagia dan betul betul sedih.
Aku tak pernah nak lari dari kehidupan cuma rasa nak lari jauh tanpa ada gangguan.

aku benci sikap manusia sekarang yang penuh dengan hasad dengki kaki keji.
aku tak nak pertikaikan masalah manusia
tapi kalau kau bina masalah sendiri lepastu membabitkan aku.
memang teringin taik bertepek di muka la jawabnya.

Bagi kau aku nampak lemah. InsyaAllah Allah kuatkan aku.
Allah uji orang yang kuat. tu arwah umi aku cakap.

Antara setiap kiasan kau. terselit kebodohan yang sangat ketara.
menilai orang tanpa usul periksa. betul cakap ayah aku
belajar tinggi tinggi tak guna. tak ada bezanya.
baik duduk rumah cungkil gigi sampai ke tua.